امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، امام همة عاشقان
نوشته شده توسط : منتظر

امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، امام همة عاشقان

یکی از القاب پُر رمز و راز سرور عالمیان، حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، «مهدی» است. اینک برآنیم که بگوییم چرا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را «مهدی» نامیده‌اند؟

در پاسخ می‌گوییم: به سه دلیل، حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را «مهدی» نامیده‌اند؛ ما به اختصار، به این سه دلیل، اشاره می‌کنیم:

دلیل اول: از روایات معصومان علیهم السلام این‌گونه استفاده می‌کنیم که خدای متعال، پس از آن که اراده کرد حضرت صاحب‌الامر عجل الله تعالی فرجه الشریف از پردة غیبت به در آید و پرچم ظهور را بر بام جهان به اهتزاز درآورد، او را به سوی اسراری که از چشم همگان پنهان بوده و در طول تاریخ، کسی را به آن‌ها دسترسی نبوده است، راهنمایی و هدایت می‌کند.

همچنین حضرت سبحان، امام زمان صل الله علیه و آله و سلم را به سوی گنج‌های مخفیِ عالم، معدن‌های پنهان و هر آنچه از چشم این و آن نهان است، هدایت می‌کند؛ به همین دلیل، حضرت خاتم الاوصیا عجل الله تعالی فرجه الشریف را «مهدی» می‌گویند.

دلیل دوم: پیش از ظهور، مردم جهان، حقیقت را گم می‌کنند. عدالت، عشق، دین، معونیت، دانش و... همه از گم شده‌های عالم هستی‌اند. آن‌گاه که امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بیاید، به امر خدا، مردم جهان را به سوی گم شده‌هایشان هدایت می‌کند؛ به این دلیل، امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را «مهدی» نامیده‌اند.

دلیل سوم: نوشته آمد که نعمت دوستی با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و عشق‌بازی با آن معشوق پرده‌نشین عجل الله تعالی فرجه الشریف، فقط به کسانی عنایت می‌شود که خدای متعال، آن‌ها را به سوی آن عشق و آن معشوق نازنین هدایت کند. و اینان کسانی‌اند که با صداقت و تلاش و خلوص نیت، جویای هدایت‌اند.

امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را به این دلیل مهدی می‌نامند که خدای متعال، عده‌ای را که شایستگی و لیاقت دوستی با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را دارند، به سوی آن حضرت عجل الله تعالی فرجه الشریف و خیمة سبز عشق خاتم الاوصیا عجل الله تعالی فرجه الشریف هدایت می‌کند. خلاصه این که: تا غمزه و هدایت محبوب نباشد، ره به جایی نخواهی برد و البته تا تو نکوشی و تلاش نکنی و نخواهی؛ جذبة هدایت محبوب را در نخواهی یافت. پس این‌گونه نیست که تلاش و کوشش تو ثمر و اثری نداشته باشد.

خدا را شاکریم که ما را مشمول هدایت خاص خود کرده و به ما این توفیق عنایت شده است که قدم در راهِ عشق بگذاریم و به سوی خیمة سبز امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف بال گشاییم.





:: موضوعات مرتبط: مهدويت , امام زمان «عج» , ,
:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست